pånyttfödelse

Pånyttfödelse…

Vi genomgår en pånyttfödelse just nu…

 

Våra värderingar ändras och vi får nya perspektiv på saker och ting, och vi upplever en pånyttfödelse.

Hela vår värld har ändrats på bara några månader och stormen är inte över än… vem vet när?

Det är nog ingen som vet, vi kan bara vänta och hoppas på det bästa!

Men vad kan vi göra under tiden?

Antingen kan vi göra… ingenting, eller också kan vi göra något nytt!

För att göra det som vi gjorde innan, verkar vara en utopi.

Många människors liv har slagits i spillror, och arbetslösheten växer för varje dag…

Vi andra som kan flytta ut våra företag på nätet kämpar på, eller kanske inte riktigt alla… För hur är det med butiksdöden?

I dag har vi kommit fram till butiksdöden del 5.

 

När man bloggar vill man självklart skriva om roliga saker, men att skriva om död känns inte som ett roligt ämne, eller hur?

Men döden kan också innebära pånyttfödelse och det är dit vi är på väg ?

Ibland känns det som om jag får nypa mig i armen när jag tänker på vilken tur jag har haft med min pånyttfödelse!

För det har faktiskt varit stunder under dessa 15 år med DesignWerket som jag har varit på väg att ge upp…

Varje gång den känslan kommer, bubblar det samtidigt upp nya ideér!

Jag har ofta undrat var de kommer ifrån, men har också lärt mig i livet att det bästa är att inte krångla till det – utan ”go with the flow”!

Vad var det då som hände i mitt bokslut där i Grekland nyår 2019? Och vad har det med butiksdöden att göra?

Jo, under alla år med DesignWerket har vi nästan enbart sålt till återförsäljare.

Inte många av våra varor har sålts i vår egen webbutik innan, men ändå har våra återförsäljare varit irriterade på att vi hade en webbshop… Diskussionen som har gått är att vi konkurrerat med återförsäljarna och att detta skadat vårt varumärke.

Ja, man kan ju anse att de haft rätt… men har de verkligen det?

Eftersom de flesta av våra (160 återförsäljare) inte hade egna webbutiker gjorde det att: Anna i Kiruna och Mia på Öland inte kunde handla min design… Eftersom vi inte hade återförsäljare på de orterna…

Merparten av våra återförsäljare var emot webb-handel och såg detta som ett stort hot.

Själv har jag hela tiden varit av den åsikten att desto fler ställen du kan sälja på, desto bättre.

Så under 2018 började vi vår pånyttfödelse med att mer och mer vinkla vår försäljning direkt till slutkonsument på nätet (och vår fysiska butik i Varberg).

Och där i Grekland kom jag till insikten att enbart sälja till slutkonsument.

Idag 2020 har de flesta av våra gamla återförsäljare begravt sina butiker… De gick inte att rädda…

Som jag skrivit i tidigare blogginlägg behöver man idag sälja på ett annat sätt.

Så hur överlever man som butik?

 

Mitt recept är att ställa sig följande frågor:

VEM vill jag ha som kund?

VAD vill min kund ha?

HUR kan jag serva hen på bästa sätt?

Alltid med visionen att ge mer än jag tar.

Så med detta lilla recept skrevs min framtid om, där i Grekland på nyår 2019.

Min kund är en sökare, precis som jag.

Hen vill ha och se förbättringar i sitt liv, både utseendemässigt och gärna på insidan med.

Hen gillar min vision, önskar leva i en ljus framtid och söker efter lösningar.

Om hen inte kan hitta lösningarna själv, hjälper jag gärna till!

 

Så nu startar ett nytt kapitel i mitt liv!

Jag hjälper gärna dig som vill ha ett extra ”ben” att stå på och starta din butik på nätet…

Du får mina bästa tips i min guide >> HÄR

Så låt oss resa oss som fågeln Fenix och se lösningar istället för problem ?

Psst! Tänk på att allt skapas två gånger… först i ditt huvud, sedan i verkligheten… så ta ansvar över dina tankar! ?

 

 

Tack för att du har läst mina insikter idag, fler följer!

Gunilla

den problemlösande och kreativa designern/företagaren på DesignWerket

 

 

 

2 thoughts on “Pånyttfödelse…

  1. Underbart skrivet och mycket tanke o känsla . Bor utanför Borås , hört om din affär men inte handlat ännu .
    Är Reiki master o energi arbetare . Börjat blogga här med – blir kul att följa dig
    Kram Kerstin

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.